top of page

למה נותנים וורדים לבנים?


וורדים לבנים

זר פרחים, ניתן כהוקרת תודה או להבעת כל רגש אחר. אחד מהפרחים היפים ביותר שנהוג לתת הוא הוורד. ארכיאולוגים אומרים שהוורדים צומחים וקיימים על כדור הארץ כבר 25 מיליון שנה. הוורדים נחשבו כסמל האהבה של אפרודיטה אלת האהבה היוונית בזכות עלי הכותרת העדינים שלהם המסמלים כמיהה לתשוקה וקוצי הוורד שמפוזרים על הגבעול ומסמלים את הפצעים והצלקות שהאהבה יכולה להשאיר בבן האדם. בזר מהן אדם אהוב מצפים לוורד, המסמל את האהבה היקרה, ולו , מחכות בעיקר הנשים. את מה שאומרים הפרחים , או יותר נכון, מי שמביא אותם אפשר להבין לפי צבע. אז מה אומרים וורדים לבנים? ברומא העתיקה וורד לבן הובא כדבר חובה בזמן ויכוחים חשובים. וורד לבן בכד הביא איתו את סמל השתיקה והייתה כסמל להקשבה והתחייבות לנושא הוויכוח. עד היום בשפה הלטינית קיים הפתגם "נאמר מתחת לוורד" והוא אומר שמה שנאמר נשאר בדיסקרטיות וסודיות.

בזמן בו היו אבירים הייתה נתינת וורד לבן אחד סימן לאהבה מובהקת. אם היו נותנים שני וורדים לבנים כשאחד מהם עדיין סגור היה רוצה הגבר להגיד לבחורה שהנערה צעירה מידי בשבילו וזה נגד חוקי החברה.

עברו תקופות , ועדיין הזר הלבן של הוורדים מהווה משמעות לכלות שמראה את הטוהר והאסתטיות והוא גם נראה מצוין עם השמלה הלבנה כשלג של הכלה. זר עם וורדים לבנים שעדיין לא נפתחו יהיה מתנה לנערה מעירה ויינתן לה ביום הולדתה. אם הגבר נותן זר בו משולבים וורדים לבנים ואדומים הוא רוצה להראות שהוא רוצה הרמוניה ביחסים שמלאה בתשוקה, עדינות ונאמנות. בן אדם שנותן לאישה זר של וורדים לבנים הוא בן אדם פתוח, כנה, בעל אופי חושני עדין, טעם מעודן , בטוח בעצמו, ברגשות שלו ובכוונות שלו.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page