top of page

ספטיפיליום או "אושר של נשים"

עודכן: 8 ביוני 2022



ספטיפיליום (lat. Spathiphyllum, ויקיפדיה), או בשמו האחר "אושר נשים" אינו גחמני במיוחד בחיי היומיום ואינו דורש טיפול אישי מקצועי מיוחד. צמח זה הוא טרופי במקורו ולכן זקוק לחום. הטמפרטורה האופטימלית ביותר עבורו תהיה 21 מעלות צלזיוס. פרח זה צריך להיות מרוסס לעתים קרובות, שכן הוא זקוק מאוד לא רק חום, אלא גם לחות.


שתילה והשתלת צמחים

ספטיפיליום דורש השתלה תקופתית, זה צריך להיעשות כאשר הצמח גדל מאוד בעציץ ואין למעשה מספיק מקום עבורו. אתה צריך להשתיל פרח לתוך מיכל גדול פי שניים ממה שהיה קודם. האדמה מוכנה כדלקמן, אתה צריך לקחת חלק אחד של עלה, אדמת אדמה וכבול וחלק אחד של חומוס וחול.


רבייה של צמחים

לשם כך, "אושר נשים" חייב להיות מחולק לשניים או 3 חלקים, ואז להשתיל לתוך מיכל שהוכן קודם לכן. זה צריך להיעשות גם בתחילת האביב או בתחילת הקיץ.


צמח פורח


לעתים קרובות קורה שהצמח מאופיין בהשחרה של העלים, מה שמוביל לעובדה שהוא לא יכול לפרוח. העלים עלולים להתכהות עקב לחות מוגברת הנופלת על הפרח. כמו כן, בשל הלחות המוגברת, שורשיו של צמח זה יכולים להירקב, ולכן לא יכול להיות דיבור על פריחה כלשהי. על מנת שהצמח יפרח, הוא צריך לספק לחות רגילה ולהשקות אותו כראוי. אבל אם האדמה מתייבשת, העלים עלולים להצהיב וליפול. כדי לקבוע את המינון של השקיה אופטימלית לצמח, אתה צריך לשים לב אליו: במקרה שהעלים מתחילים לצנוח, הספטיפיליום דורש השקיה מיידית.



סיבות אחרות להשחמת עלים

לא רק השקיה מוגזמת ושופעת היא הגורם להשחרת העלים. הצמח עשוי להזדקק להלבשה עליונה או שהאוויר יבש מאוד. אם יש מחסור בחנקן, אז קצות הספטיפיליום עלולים להתכהות. זה דורש דישון הצמח עם תערובות מורכבות מיוחדות. אבל לצמח הזה יש גם את היתרונות שלו. הוא יכול לפרוח ברוגע ולצמוח עם חוסר


אור וכשהוא שוהה באדמה יבשה

הטיפול ב-ספטיפיליום הוא בערך כמו בצמח האנטוריום. כמו כן, הצמח עשוי להפסיק לפרוח אם יש הרבה מקום פנוי לשורשים בעציץ. לכן, לעתים קרובות מאוד אין צורך להשתיל את הצמח, זה מספיק לעשות את זה פעם בשנה. כאשר קונים צמח, קורה לעתים קרובות שהעלים שלו מתייבשים. אבל אל תדאג בקשר לזה. זוהי תגובה נפוצה של צמח קנוי ללחץ, כי כדי שהצמח יסתגל לתנאים חדשים, צריך לעבור מעט זמן, ורק אז הצמח יתחיל לצמוח ויתחיל את הפרחים הראשונים. על מנת להתאים את הצמח במהירות לתנאים חדשים, יש לשמור אותו בטמפרטורה של 14 מעלות למשך מספר ימים, ולאחר מכן הספטיפיליום יפרח בקרוב.

מקום מצוין עבור צמח זה יהיה אכסדרה או מרפסת, אבל אתה צריך לשים לב לעובדה שהמקום שבו צמח זה צריך להיות כהה מעט, במילים אחרות, הצמח צריך להיות ממוקם בצל. לעולם אל תעזוב את הצמח למשך הלילה, במיוחד אם הלילות מתקררים. זה יוצר ירידה חדה בטמפרטורה, אשר תשפיע לרעה על הצמח. כמו כן, הצמח יכול לצמוח בצורה מושלמת על אדן החלון, אך שוב, יש להימנע מאור שמש ישיר, מכיוון שהפרח עלול להתייבש. העצות הפשוטות הללו יעזרו לכם לגדל ספטיפיליום בבית, אשר, על פי האמונה הרווחת, יביא אושר לאישה.

134 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page